Tyresö Stiga-Loopen

Åkte vid 07.20-tiden för att ta oss till Bollmorahallen i Tyresö. Pigga och glada, faktiskt.
Buss 875 från Gullmarsplan, gå genom centrum för att komma till hallen.
Käka frukost, uppvärmning (med träningskamraten Vitaly), uppladdning, kolla in poollottningen.
Det var 15 tjejer som deltog i klassen Damer 3-4. Fyra pooler, en med tre tjejer. Det var den jag hamnade i.
Med mig hade jag Mikaela Eriksson från Linköping och Pernilla Allert-Norgren från Ängby.

De två spelade först mot varandra och jag dömde. Det var den typ bästa matchen jag någonsin sett (på så låga nivåer dvs.). Aslånga bollar och hårda dueller. Det var svårt att inte applådera =) Pernilla vann till slut i det femte setet med 16-14!

Sedan var det min tur mot den väldigt uppvärmda Mikaela. Jag försökte mitt bästa, och spelade faktiskt bra, men kunde inte ta ett enda set. Om jag bara vann över Pernilla med 3-0 skulle jag ändå kunna gå vidare.

Kämpade på bra, men lyckades inte ta första set. Däremot kom jag tillbaka och tog det andra, genom bra spel.
Förlorade tredje suupertajt och i sista tappade jag allt (låg under med 0-10). Tyvärr kom jag inte vidare från poolen.
Nicklas spelade först mot superduktiga Jakob Andersson och spelade bra och tog faktiskt tredje set, men det blev en förlust med 1-3. Nästa person var Torbjörn Länk (som han mött tidigare flera gånger). Det brukar bli vinst mot Spårvägaren, och så också idag. 3-0. Han måste vinna sista matchen för att gå vidare.

Tomas Lundkvist från Arvika var offret. Nicklas började jättestarkt och vann första set. Sedan kom Tomas igång lite och Nicklas backade för mycket. Hann tog det andra och det tredje. Sedan var det Nicklas som taggade till i det avgörande setet och ledde med 8-5, men Tomas kom faktiskt igen genom iskallt spel. Spännande! 10-10, 11-11, 12-12, 13-13 (aldrig Nicklas som har matchbollen =S) och till slut är det tyvärr Tomas som drar ifrån och vinner med 15-13. Rysligt!
Fast vi båda var klara vid 09.45/10.15 och åkte hem då så var vi nöjda med tävlingen. Båda spelade bra, det är huvudsaken. =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback