Seriekurs i sommar!

Ja. Det är sant. Jag missade en seriekurs i början av sommaren, men har nu fått en till chans att studera the noble art of comic making. Denna gång i Svalöv (mellan Malmö och Helsingborg).
Jag har fått hem ett välkomstbrev med all information, faktura (betald!) och karta över skolan. Weeee!
Skolan har massor med udda kurser hela sommaren (eller vad sägs om jazzcamp för kvinnliga instrumentalister, ståuppkurs, solfjäderdans, populärretoriska dialoger, silverkurs, Skånes förvandling och massa andra saker?), däribland serieteckning.
Det verkar grymt. Jag kommer bo på själva skolan, med trådlöst bredband, massor med roliga aktiviteter (inklusive brännboll, föredrag, filmvisning och quiz) och det serveras fem mål mat om dagen! ^^

Kursbeskrivningen (misstänkt lik den vid förra skolan..):

Vi går på djupet i serieformen och utforskar olika material och tekniker, från skiss till färdigt original.
Du får prova olika papper, pennor, stålstift, penslar, tusch med mera.
Vad använder proffsen? Vad passar bäst för dig? Vi går även igenom layout, bildkomposition och berättarteknik och provar på att arbeta med ljusbord.
Under kursen läggs lika stor vikt vid manus som vid tecknande.
Vi går igenom hur man sållar bland sina idéer, hur man fäster dem på papper, hur man når sina mål.
Vi undersöker också olika sätt att publicera de färdiga serierna, på papper och på internet.

Sounds good to me!
Kursledaren är en viss Rasmus Gran, välkänd i serievärlden och givit ut och publicerat en hel del serier själv.
Har även bokat och betalat resan idag. Jag kommer åka kl. 14.21 från Stockholm, första augusti, och anlända till skolan kl. 20.15. Tåg till Lund, därefter tåg till Teckomatorp, därefter buss till Svalöv. Alltså "bara" tre byten.

Våra verk kommer publiceras på deras hemsida och i en bok som vi får med oss hem!
Hur exalterad är jag? Så exalterad.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Grymt! Go for it!

2011-07-08 @ 01:29:30
URL: http://www.gamereactor,se
Postat av: Vanessa

Jag tycker att du har en asgrym sida! Har du ork så slå även ett öga på min :D.

2011-07-13 @ 01:22:22
URL: http://djurförsäkring.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback