Resan 3

Alltså. Jag gick av i Lund kl. 18.30. Det duggar, men är sådär kvavt i luften. Den snälla konduktören har redan ropat ut från vilken perrong mitt nästa tåg går ifrån. Jag tar en långsam promenad ut ur centralen.
Eftersom jag bara ätit lite korv och mos + en fanta och lite godis letar jag efter något att äta. Pressbyrån uppenbarar sig.
Med lite påfylld resekassa - tack vare mamsen och pappsen ^^ - köper jag mig en macka med skagenröra, som jag förtär inne i stationen.
Ytterligare en timmes väntetid. Till slut sätter jag mig på spår 5. När jag kommer till Teckomatorp har jag 6 minuter att ta mig till bussen, ingen fara - bara tåget kommer i tid. Tåget blir försenat. Först med 8 minuter, sedan 21 och till sist 35. Jag lyckades ta ett annat Pågatåg och tro att det var mitt tåg, men hoppade av i Kävlinge för att sedan ta rätt tåg. =) (det var ändå mindre folk + sittplats där så!)
Väl framme i Teckomatorp har jag, givetvis, missat bussen. Nästa buss går om.. 1½ timme. Väldigt upprörda herrar och damer som också ska till lägret står och kacklar. Jag sätter mig ner och läser. En handlingskraftig herre lyckas ordna svarttaxi. 250 kr för tre personer. Jag sitter kvar. När den första salvan åkt kommer det faktiskt en buss som är "Ej i trafik", en busschaufför som slutat sitt pass, men som tyckte synd om oss och skjutsade oss ändå. Tack snälla! Så, äntligen. Framme vid Fridhems Folkhögskola.
Resan gick alltså, helt okej =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback