Middag med Adam och Lisa

Igår var en hektisk dag då vi skulle hinna med väldigt mycket på väldigt lite tid,
men när Adam och Lisa dök upp 18.40 var allt färdigt! (Bild 2: Vi fick en bättre gå-bort-present än både blommor och vin ;P)
Vi började med att bjuda på tandpetare med ost + ölkorv/vindruvor/äpple. (Lisa är vegetarian)

Till middag bjöd vi på hemlagad pizza (that's right, jag gjorde degen och tomatsåsen själv!).
Man fick välja själv vad man skulle ha på! =)
Det man kunde välja mellan var ha på var tomatsås, skinka, riven ost, champinjoner, gul lök, gul paprika, färsk tomat, ananas och kryddor.
Jag tog allt utom lök. Det blev så sjukt gott!!
Under kvällen pratade vi och catched up om allt som hänt senaste året. Deras flytt, våra jobb, plugg, familjer, heavy metal och genusfrågor.
Efterrätten serverades i vinglas och bestod av chokladpudding, färska jordgubbar och vispad grädde.
Den tyckte folk om! ^^
Efter maten testade vi faktiskt lite Lips, men då med Adams egna hårdrockslåtar han laddade upp till spelet. Vi fick höra Lisa growla, hon var grym!

Vid 23-tiden började vi spela mitt klassiska spel med Charader, Land & Stad, Alias osv. Jag hoppas att de tyckte det var kul! =)
De var grymma och lyckades vinna över oss med 103 poäng mot 92!
Efter att spelet var slut satt vi och snackade, drack Freeway Cola (2,5 kr/litern på Lidl!) och åt salta pinnar till närmare klockan halv sex på morgonen. Nice.

Idag väckte pappsen oss vid halv 11 och meddelar att vi "får bilskjuts till landet om en timme". Upp och packa i all hast. Inte städa. Nu sitter vi i ett 29-gradigt hus och är trötta. Men det blir grillat till middag. Så jag tror jag klarar mig.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för senast, vi hade det verkligen supertrevligt! :)

2011-07-03 @ 13:10:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback