La Horde (2009)

Nicklas hade förberett några udda filmer för oss att se när jag kommer hem från jobbet den här veckan. Igår såg vi en fransk Zombiefilm, La Horde.
En grupp poliser ska hämnas sin kollega, som dödades av ett kriminellt gäng. De stormar en förfallen skyskrapa och vill hitta den skyldiga för att "skipa rättvisa". Deras anfall går dock åt skogen och de finner sig plötsligt infångade av knarkligan med shotguns riktade mot deras huvuden. Då konfronteras plötsligt de båda grupperna mot helt annan fiende... När en zombieapokalyps bryter ut i hela Paris måste poliserna och gangstrarna jobba tillsammans för att klara sig!
Jag tycker filmen var bra gjord, särskilt när det kommer till specialeffekterna. Det där gangstergänget hade väldigt mycket vapen, så förvänta dig mycket blod. Helt okej skådespeleri, bra stämning i den mån att man inte vill vara i deras sits. Däremot så tycker jag inte att personerna är intressanta. Alls. Det är väl ändå meningen att man ska vilja att personerna överlever. Jag brydde mig inte. Det var helt enkelt en tråkig story. Hade det varit samma zombies och filmning men med riktiga personer - då hade jag gillat den.
 
Nu bad Nicklas om ursäkt för att han föreslog den. Så dålig var den inte. Gillar man zombiefilmer ska man ju se den. Annars, inte.
Trailer
Imdb
(Sedan ska det också sägas att jag gillar allt som är franskt, och det kan ha bidragit positivt till mitt betyg)
Trackback