Som mössen i Askungen

Vi har varit så duktiga och flitiga den här veckan. Han pärlar beställningar, jag uppdaterar och skriver ut cv:n och postar, mailar, ringer. Vidare så jobbade vi på KI till kl. 00.00 igårkväll, och ska antagligen göra det idag också.
Utom jobbsökning så diskar, städar och ritar jag.
Så nu tycker jag vi alla sjunger med i min lilla sång jag skrivit!

Fannicklas arbetssång
(melodi: Mössens arbetssång, från Askungen)

Vi ska gno och vi ska slita,
vi ska städa, vi ska rita.
Hela huset det ska skina
även om det är en pina.

Med värk i hela kroppen
tar vi tag med moppen
och innan veckans slut
så kan vi ta och pusta ut
med vackrast lägenhet i Stockholms stora stad.

Så sätt igång nu, skynda, ila
vi har inte tid att vila,
beställningen den ska vi klara,
ja, vänta lite bara...
Vi (läs Nicklas) håller på med en hel serie figurer från det nya (!) Mega Drive-spelet som precis kommit ut på marknaden, Pier Solar. Vi fick vårt förhandsbokade ex för ett par veckor sedan.
En av skaparna av spelet har beställt från oss. =)
Nu ska vi göra två (!) enorma Bowsers. Får se om det blir jobb imorrn förresten, eftersom deadline är fredag... =S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback