Top 10-tävling

Vi gick upp tidigt imorse för att vara med på klubbtävlingen Top 10 i Hallonbergshallen. 5 bord, 10 personer deltog. Poolspel - alla möter alla. Flest vinster i slutet av dagen tar hem vandringspriset
Nicklas var som en zombie på morgonen, men till slut vaknade han till och spelade riktigt bra pingis. De fyra matcherna innan lunch mötte han Fredrik (3-0), Daniel (torskade 0-3), Markus (också förlust 0-3) och Anders (vinst 3-1!). Jag mötte Itty, Roger, Markus och Rickard. Förlust i samtliga..
Salladsbuffé från någon slags catering. Vi satt i församlingsrummet och käkade tillsammans. Trevligt!
5 matcher kvar efter lunch. Nicklas spelade mot Roger (3-0), Rickard (VINST MED 3-2! FÖRST VINSTEN NÅGONSIN ÖVER SIN NEMESIS I KLUBBEN, SJUKT STORT WEEEEEEEE), mig (han vann med 3-0 men siffrorna blev 12-10, 11-9, 11-9 så det var tight!), Affe (3-1) och Itty (3-1). Nicklas gick alltså 7-2 under dagen, bra jobbat!!!
Jag mötte Daniel (1-3), Affe (2-3, aargh!), Anders (1-3) och Fredrik (3-2). Jag gick alltså 1-8. Inte lika bra som Nicklas, men jag är nöjd med mitt spel och det är det viktigaste =)
Vann hela tävlingen gjorde nykomlingen Daniel med 8 vinster och en förlust (mot Anders). Nicklas kom på delad andraplats med både Markus och Rickard, alla med två förluster var. Markus förlorade mot Rickard med 2-3 och mot Daniel med 1-3, Rickard förlorade mot Nicklas med 2-3 och mot Daniel med 1-3.
Vinnargänget! Daniel med sitt vandringspris + 500 kr på pingisaffären TTEX, Markus med sitt snygga pingisfodral, Rickard med en t-shirt och Nicklas med en Stiga-handduk.
Sjukt kul och bra anordnad tävling, längtar tills nästa i april!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Jävlar vad kul det här lät, vill också vara med :(

2011-12-11 @ 23:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback