Dag 3: Ritplatta, Photoshop, Stålpennor

Idag delade vi in gruppen i två (vi är 11 personer i gruppen, varav fyra är killar). Jag och mitt gäng (Lova, Emmie, Mollie och Anna) hade datorn först och skulle då göra en serie med hjälp av ritplatta och Photoshop (utifrån manuset vi skrev på förmiddagen).
Det visade sig att 1½ timme inte var tillräckligt för att först få igång allting, lära sig PS, göra rutor, rita OCH färglägga. Shocker! Jag fick dock till nånting (som liknade mitt manus) till slut, men färglägga måste jag göra imorgon.

Efter pausen bytte grupperna lokal. Då gick vi in i klassrummet igen och skulle rita vår andra serie, denna gång med stålpennor och bläck. Läskigt! Efter att ha skissat halva serien på vad som visade sig vara fel papper så gjorde jag om det på ett fint blankt papper. Testade stålpennorna en del, men har inte tuschat färdigt min stripp än.
Även det fortsätter vi med imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback