Dag 2: Serieövningar + kanske världens grymmaste fika

Har ritat två serier idag. Är glad att jag klarar deadlinen Rasmus sätter upp, alla gör inte det alls.
Första serien skulle vi göra då på 6 rutor, med en titelruta. Vi skulle berätta om en människa och dennes husdjur. Människan sover, djuret vill ha mat. Människan blir arg på djuret och säger att den "inte orkar gå upp tidigt varje morgon för att ge djuret mat" osv osv. Läs själva.
(och naturally, när det var ett jobbigt djur inblandat, så tog jag Kajsa)
När vi var färdiga satte vi upp alla serier på stafflier och gick därefter runt och kollade på varandras. Alla hade tolkat historien olika, trots att den var så ingående beskriven =)
Nästa övning, efter fikat, var intressant. Nu skulle vi ta samma historia men göra den på endast TRE RUTOR!
Kortare tid hade vi på oss också, men jag lyckades rätt bra, tycker jag.
Har börjat experimentera med gråspennor, skalor och skuggor. Det är en bra sak.
Strax dags för middag (man gör inget annat än äter här känns det som). Väldans goda hembakade kanelbullar plus, that's right, honungsmelon till eftermiddagsfika! Tog med mig massa slices och stoppade i fickorna, typ. =)
Här är en sneaky bild jag tog på mina tre tjejer (Emmie, Mollie och Lova)

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Haha, awesome serie med Kajsa. Kanske har nått att lära där. :D

2011-08-02 @ 18:07:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback