TTEX-spelen 9/4 - 2011

Det blev ingen pokal idag, nej.
Vi tog oss upp duktigt imorse, åt en ordentlig frukost, handlade frukt och mackor på Hemköp och mötte upp Fabbe på tunnelbanan för att åka till Midsommarkransen och Brännkyrkahallen. Alla är väldigt pepp!
Damer 3 var först. Tre pooler (grupper där alla möter alla och de två bästa går vidare); två stycken med tre spelare och en fyrpool. Jag hamnade i den med fyra spelare.
Mötte Angela Li från Ängby i första matchen. Spelar bra, rör på fötterna, har bra inställning. Förlorar tight med 2-3. (Gaaaaah!) I andra matchen var det duktiga och ettriga lilla Stina Källberg från Borlänge. Inte en susning. 0-11, 4-11, 6-11 (eller whatever, nånting sånt). Sista matchen möter jag veterandamen Wiveka från Rotebro och vinner med 3-1.
Hade jag bara tagit den första femsetaren eller Wiveka vunnit över Angela (hon förlorade med 10-12 i skilje så det var nära!) så hade jag gått vidare. Pingis = små marginaler ibland.
Sedan var det dags för killarna i Herrar 3. Affe, som också spelar i SIK, fick en jättesvår pool och förlorade alla tre matcherna. Fabbes pool var också väldigt tuff och han tog inga matcher (hade 6-2 i skilje i en match.. =S).
Nicklas hade en aningen bättre poollottning. Vann relativt lätt mot spårvägaren Torbjörn Länk (3-0), förlorade mot den duktiga Pontus Almqvist från Stocksund (som Nicklas mött tidigare flera gånger i serien, men då alltid vunnit mot) och vann skickligt mot Henrik Johansson från Västerås. Vidare ur poolen!
Fabian spelade parallelt med 3:an sin klass 4:a. Där var det inga pooler utan direkt slutspel (dvs förlorar du en match åker du ut). Han mötte Stina "Sjöblomskrossaren" Källberg, som är lika bollsäker som hon är snabb. Fabbe tog ett välförtjänt set meeen rådde inte på hennes ständiga smashande.
Nicklas mötte Daniel Bengtsson från Huddiksvalls IF. Förlorade de två första seten, men tog sedan tre raka. Knappast något kvalitativt spel från någon av dem, men Nicklas vann iaf hem matchen!

Nästa kille är någon som jag tränat i Djurgården, men man kan säga att från åldern 10 till 14 och framför allt att ha varit i Spårvägen i 4 år har ändrat både honom och hans spelsätt. Låt mig bara säga att han var längre och bättre än när jag spelade mot honom senast...

Nicklas hade inte mött så svåra loopar på hela dagen och var inte alls beredd på skruven. Tyvärr förlust med 0-3, men inte alls förvånande. Facit från dagen är att det gått.. sådär? Nöjdast borde Nicklas vara, men han tyckte inte att han fick till något bra spel, det tyckte dock Fabbe (om sitt eget spel), så det är ju bra iaf.
Jag tyckte att det var en bra tävling!
Vi var trötta och möra när vi kom hem, tröstöt snabbmat. Nu ser vi på en Bond-film och chillar.

Kommentarer
Postat av: Fabian

Gillar hur du är typ "Fabbe var nöjd med sitt spel iaf" och sen en bild där jag ser förbannad ut :)



Jag tyckte det gick helt ok för mig. Tycker jag kunde tagit både Torulf (fucking 6-2 i femte set till 6-9, orättvist spel, bla bla, etc) och Stina rätt ofta, men svårt att vara missnöjd med tanke på att båda var riktigt bra tyckte jag.

2011-04-09 @ 23:21:47
Postat av: Fabian

ps tycker inte det framgår på bilden hur enormt liten Stina var. Gissade på 9 när vi var där, men hon måste varit yngre va?

2011-04-09 @ 23:23:24
Postat av: Fanny

Jag skrev att du tyckte det gått bra! (men hur roligt hade det varit att rita dööh).



Stina är 11 år, det var hon som vann SM-guld F11..

(jag kopplade det först nyss). Kolla på videon så känner du igen henne.



http://fannicklas.blogg.se/2011/march/bordtennis-sm-2011-i-eriksdalshallen.html



http://www.dt.se/sport/article600609.ece

2011-04-10 @ 02:25:26
URL: http://fannicklas.blogg.se/
Postat av: Fabian

Det var som attans bananer. Jag har tydligen inget som helst koncept för vad som skiljer en 7-åring från en 11-åring. Hon vann tydligen SM förra året också, verkar vara en stabil liten tös.

2011-04-10 @ 14:37:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback