Migrän och Bordtennis-EM

Ja, herregud. Har varit uppe sedan 7 imorse. Läser, surfar. Har inte kunnat sova de senaste 5 nätterna.
Det har varit som en parodi. Jag gjorde nyligen en seriestripp om "någon" i himlen som gav mig migrän för att det var helg och jag skulle göra massa saker. Nu känns det ännu mer som det. Jag ligger i sängen, med migrän, och plötsligt från ingenstans så blir jag jätteförkyld. Okej. Fine. Nicklas pysslar om mig och är underbar som vanligt.
Men nej! Plötsligt får jag en sådan eextrem smärta i örat. Antagligen en lättare öroninflammation (jag har fått det tidigare och har droppar mot det hemma). Ligger där på sidan med dropparna i örat och har ont. Alright. Whatever.
Från och med igår fick jag också ordentligt ont i halsen. Jag hade redan det, men nu gör det så ont att svälja att det höll mig vaken hela natten. Jag undrar om jag inte har halsfluss. Man ska ha vita prickar på mandlarna då, men jag ser inte i spegeln, måste fråga Nicklas. Samtidigt med allt det här har jag haft hosta, frossa OCH feber. Vad. Fan.
Vi ska på födelsedagsmiddag hos Nicklas pappa på lördag, men jag undrar om jag kommer vara frisk då.
Ibland tänker jag att jag aldrig kommer kunna lämna sängen igen. (Nu är jag i soffan, men still).
Nej, usch, det har varit de sjukaste jävla dygnen jag varit med om (på alla sätt).
Nicklas håller ut iaf och handlar, diskar, lagar mat, sköter mig. Vad skulle jag göra utan honom? <3
Vad har jag gjort de senaste dagarna? Legat i sängen, läst, kollat på när Nicklas spelat massor med spel.
Följer också Bordtennis-EM som nu pågår i Ostrava, Tjeckien.
Det gick faktiskt rätt bra för våra herrar. Till slut kom de på sjätte plats. I det svenska laget ingick Jens Lundquist, Pär Gerell, Robert Svensson, Mattias Karlsson och Kristian Karlsson.
För damernas lag gick det sämre, 16:e plats. Laget bestod av Matilda Ekholm, Malin Pettersson, Carina Jonsson och Michelle Quach. http://svtplay.se/v/2142015/unga_svenskor_ska_skralla_i_bordtennis-em
Följer vissa matcher live, det visas också en hel del pingis på Eurosport. Vi har tyvärr inte den kanalen, men ändå.
Tyskland och Vitryssland är i final i lag.
Har du NÅGONSIN sett en så corny reklam som kommer i början av klippet nedan?
http://www.laola1.tv/en/int/table-tennis/ettu/werner-schlager-aut-vladimir-samsonov-blr/video/233-1194-31860.html
Haha, jag garvar ihjäl mig varje gång jag ser den!
Var inne på Vårdguiden (rätt mycket faktiskt) och hittade lite fakta om migrän. Interesting..
Hmm.. Stress.. Det känner jag ju aldrig av.. Nu vet jag varför jag alltid får attacken på fredagen EFTER att jobbveckan är slut.
Oregelbundna måltider..? Tja, min lunch kan vara alltifrån 11.30-15.00 och min middag äts mellan kl. 17 och 21. Det är mina enda måltider. Eller, ibland en nattmacka vid 00.00-02.30 också.
Sömnproblem har jag alltid haft, det är sjukt hett på jobbet och ljudnivån där kan bli extremt hög. Hmm..
Rödvin och ostar bryr jag mig inte om. Däremot choklad...
Haha, irriterad? Hyperaktiv? Sugen på sötsaker? Moi?
Jag ska definitivt till läkare och försöka få bättre läkemedel än de vi har. Just nu är jag dock mest bekymrad över halsen. Wicks Blå med någon jäkla honung- och äppelsmak gör inte den nytta de borde göra..
Men bekymra er nu inte över mig, det ska nog ordna sig. Har legat och tänkt ut massor med bra strippar (som jag kommer göra så fort jag blir frisk)! Take care!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Halsgrejen var den sista biten av min sjukdom. Under Amsterdam och 3-4 dar efter att jag kom hem var det typ svälja = jätteont och t.o.m. typ röra på tungan = ont. Som sagt blev jag frisk efter det, om det får tillvaron att se ljusare ut. Lycka till, hang in there!

2010-09-15 @ 17:25:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback