Fanny världskändis inom kort?

Ja, herregud. På lördag går Retro Gathering 2010 av stapeln! Vi har längtat i snart ett halvår.
Tokiga retronördar från hela Sverige samlas i Alviks Medborgarhus för att speltesta och sälja och visa upp prylar. AWESOME.
Det började med att Nicklas fick in mig i tidningen LEVEL, där jag ska intervjuvas på Retro-delen, med en pryl i fokus. Marcus Sjöström ska då intervjuva mig på lördag, på RG. Oj, häftigt! Kul med en tjej, tyckte de.
Sedan får jag ett mail från tv-spels-gurun Martin Lindell som frågar om inte jag (Nicklas också, men han vågade inte) ska vara med i en panel på lördagen och prata om mitt samlande! Waa! Jovisst, sa jag förstås.
Det kommer flera hundra personer, läskigt! Frågorna tar upp ungefär hur länge jag samlat, varför jag gör det, hur jag hanterar och förvarar spelen osv. Hihi, kul! Såhär står det på deras hemsida (www.retrogathering.se) om det:
Det borde räcka där med spänning, men imorse ringde Martin igen och berättade att P4 vill intervjuva mig på söndagen i deras studie. JESUS! Självklart, sa jag igen. ;)
Martin sa att jag redan var en halvkändis inom spelvärlden eftersom jag gjorde en artikel för några år sedan i SvD om retro-spel, hehe =)
http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter/retrospel-pa-frammarsch_206191.svd
Nu ska vi faktiskt gå på gratis-bio som Gamereactor bjudit på, filmen Buried på Park.
På tal om film så har jag bestämt att vi ska utvidga vår dvd-samling så dessa (fåniga chick flicks) dök upp idag:
(Den ena för 3 kronor, den andra för 9 kronor på Tradera)
Nicklas jobbar inte imorrn, så vi båda får vara lediga tillsammans, wii!

Kommentarer
Postat av: Linnea

Fan vad kul för dig! :D

2010-09-30 @ 21:06:15
URL: http://sanslos.wordpress.com
Postat av: Fanny

Ååh, ska inte du och Robin dit pretty please ?!

2010-10-01 @ 00:13:24
URL: http://fannicklas.blogg.se/
Postat av: Fabian

Cool stuff! Hoppas det går bra

2010-10-01 @ 18:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback