Draft hemma hos oss

Idag åkte jag till Fridhemsplan direkt efter jobbet och mötte upp pojkarna Nicklas, Adam och Fabian vid pizzerian Formaggio. Där käkade vi pizza (vi tog Vesuvio, de andra Mexicana och Husets special), de är supergoda!
Efter det bestämde vi oss för att dra hem till oss för att spela draft i Magic the Gathering (för den oinvigde så är det ett slags kortspel där två personer möts med 20 i liv och har gubbar på korten som slår på varandra för att få den andra på 0 i liv).
Just "draft" betyder att vi bygger våra egna lekar på plats (istället för att man redan har en lek som man tar med sig till turneringar och stuff), och sedan möter alla alla. Flest vunna matcher vinner.
Tyvärr tog det så lång tid att vi bara hann spela två matcher. Jag mötte Nicklas (han vann med 2-1) och Fabian krossade Adam med 2-0.
Mitt i vår match ringde en polare till oss med ett jobberbjudande till Nicklas (vi har haft kontakt med honom tidigare). Nicklas ska infinna sig på Kristinebergs station imorgon klockan 07.20. Eh.. då tog Magic-spelandet slut (klockan var över 22). Istället sjöng vi ett par låtar i Lips. Fabbe var förtjust.
Nu ligger vi redan i sängen (han sover). Jag ska få upp Nicklas imorgon bitti, fixa frukost och se till att han kommer iväg. Spännande! Tyvärr så kommer hans första dagar väldigt olägligt eftersom det kommer folk som ska fixa vårt avlopp imorgon på dagen och på fredag skulle vi vara barnvakt tillsammans åt två små buspojkar! (en jobbarkompis söner). Vi hade sett fram emot det, nu måste jag vara ensam! =( Typiskt!
Men mest: Lycka till imorgon Nickie! <3

Kommentarer
Postat av: Fabian

Feting geting med jobbet faktiskt. Lycka till :) Och tack för ikväll, you're the inspiration nästa gång dock!

2010-09-22 @ 23:30:54
Postat av: Maria

Var har Tina tagit vägen????

2010-09-23 @ 20:44:17
Postat av: Fanny

Hon var ihop med Fabbe, men de har tyvärr gjort slut. =( Hon kanske dyker upp, men inte i samma sammanhang..

2010-09-23 @ 22:19:35
URL: http://fannicklas.blogg.se/
Postat av: Craas

Vid formaggio går jag i skolan! :D

Grymma pizzor, i agree ;P // Fredrik

2010-09-24 @ 00:24:55
Postat av: Anonym

nicklas, varför gör du inte din egen frukost? ; )

e du för snäll, fanny?

hehe



mvh anna

2010-09-25 @ 03:43:53
Postat av: Fanny

Anna: Han är så lat! Jag ser till att han kommer upp och gör honom frukost för att annars kanske han inte orkar göra det ;)

2010-09-26 @ 16:57:23
URL: http://fannicklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback