Retrogathering 2010

Mycket folk
Mycket Mega Drive-stuff att suktas av:
I Nockybysalen var det föreläsning av Robert Hajduk, sedan satt jag i samlarpanelen. =)
Som tack fick jag en rosa champagne och MD-spelet Zoop!
Sedan photo-time!
Marcus Sjöström med sin guld-Mario =)
Tidningen LEVEL fotade 12 olika personer på plats för att ha med i retrodelen. Man skulle ha med sig en speciell pryl, som artikeln sedan skulle handla om. Nicklas hade vår nya Sonic vi beställt från Martin Lindell när han var i Tokyo. Jag tog en av våra pärlplattor (favoritkaraktären).
Den kända bloggerskan Kenza var där. (Nej, jag stalkade henne inte alls med en kamera.)
Nicklas och Johan
Jag och Sonic
Vid 16-tiden gick vi och käkade på grillen precis utanför. Nom nom!
Några riktiga fynd såldes på auktionen och jag ångrar att vi inte bjöd på ett par saker.. =(
Här spelar vi Tekken 3
PONG-SM!!!
Här ser vi Martin Lindell och Dave spela i åttondelsfinalen (?)! Båda sitter till vänster.
Massivt medieuppbåd =)
I final var Conny ”MrZzap” Ibstedt och Dan ”Dasse” Evertsson (sistnämnda vann!)
Här spelar jag Donkey Kong Country till SNES
Magnus spelar Pac-man inför publik
Vi köpte en enda liten lott och hoppades inte alltför mycket. Men vi blev dragna! Tyvärr inte på kontantpriserna, men en nyckelkedja fick vi iaf! =D
Till vänster spelar vi Fatal Fury Special till Neo Geo AES. Till höger övar jag inför kommande Sonic 2-tävlingen.
Tävlingen går ut på följande: Split screen, försten till mål vinner.
Jag och Nicklas hamnade till slut i final! Vi spelade båda bra och jag vann med 26 hundradelar. Sorry sweetie! =D
Jag vann DS-spelet Giana Sisters och en liten Sonic-gubbe, han vann en tröja (han älskar de tröjorna så det var awesome!)
Sjukt nöjda med vår dag!
Dagen efter (igår söndag) ringde Erix Blix från P4 Extra Söndag upp mig också för att intervjuva mig om mässan och spel. Trycker du på länken nedan och går 38 minuter in i radiosändningen så kommer jag. GULP!
http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3601
Alltså: Till höger under "Lyssna", trycker ni på "Senaste Sändningen", då ska en liten ruta med mitt program dyka upp. DÄR scrollar ni fram till 38 minuter. (I hope)
Till sist bara en liten video om Retrogathering, sedan är jag klar!
Ett par foton har jag hittat på nätet, om någon vill ha foton mailade i full storlek, kontakta mig på [email protected]

Kommentarer
Postat av: Felicia

I am Sooo proud of you sweety!!!!!

WOW!

Låter ju hur kul som helst! Men, jag kan inte hitta din radio-intervju?!? Det kommer till förstasidan med en massa radioklipp! Skicka bättre please! Ses på onsdag- ser fram emot det- då vill vi höra ALLT- då kan jag även berätta om mina Håkan äventyr!

Kissy

2010-10-04 @ 23:28:19
Postat av: Anonym

kommer inte till din länk!!! : (((



mvh anna

2010-10-05 @ 00:48:39
Postat av: Fabian

No WAY!!! att du vann split screen-Sonic 2-tävlingen!! Visste väl att våra års träning på emulatorn skulle komma till nytta nån gång, det är awesome :) :) :) Körde ni bara Emerald Hll eller? För det låter ju lite lame, men still. Jag ska även hälsa från en av mina magickompisar som också är retronörd att "Gratta syrran från mig och säg att jag ser fram emot nästa # av Level :)" Visste inte vad varken grattiset eller Level handlade om until now.

2010-10-05 @ 01:15:51
Postat av: Carlsson

Kommentar från arrangören: Vi körde samma bana för att så långt som möjligt ge alla deltagare samma förutsättningar. Det var 16 deltagare som möttes parvis i ett cupträd.

2010-10-05 @ 08:30:40
Postat av: EKKen

YAAY =D Läste äntligen en serie, och då var jag med i den! Avritad och allt! =D Skitgrymt ju! Härligt bildrepotage! Var hur kul som helst =D

2010-10-05 @ 09:14:31
URL: http://gaminggrannar.se
Postat av: Rickard

Grymt med radiointervjun! Hela retrogathering verkar väldigt roligt för övrigt! Får nog be brorsan damma av sin SNES så vi kan lira lite Super Tennis eller Tetris Attack :)

2010-10-06 @ 21:57:41
Postat av: Kalath

va tusan EKKen, rör inte mina bloggar jag är på ;P

2010-10-08 @ 19:48:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback