Fanny har migrän

Yes, jag har haft det skoj idag. Legat i sängen exakt hela tiden. Eller vänta, nu ljuger jag. Jag var uppe och gick två gånger. En gång matade jag katten (för hennes jamningar skar i mitt huvud) och en gång gick jag på toa.
Men när man är sängliggandes kan man iaf läsa sin goda nya bok (ännu en Peter Robinson: "En bit av mitt hjärta"), rita och lyssna på whatever Nicklas gör på tv:n. Just nu speedar han igenom Resident Evil 5 för att samla poäng. Vi har redan kört igenom det spelet två gånger sedan jag senast skrev. PLUS de nerladdningsbara kapitlen.

Han har (äntligen) klarat den sista achievementen i Gears of War 2, vilket var att man måste döda 100 000 personer. Han har suttit och kört samma kapitel om och om igen i närmare två veckors tid. (Innan han började med det hade han 15 000 dödade, bara genom att spela). Anyway, wohoo!
På tal om spel håller GAMEX på nu i helgen i Kista. Underbara Jonas har givit oss ett par fribiljetter och jag hoppas verkligen att jag är i stridsbart skick att gå dit imorrn!
I torsdags var det tävling som vanligt och jag hade hand om en grupp på 29 personer från Eskilstuna.
15 Whopper meal, 9 Tender Crisp Chicken Meal, 1 Chicken Fullkorn Meal, 1 Cheeseburger Meal, 3 Grilled Chicken Salad Meals. Det tog mig inte mer än en kvart att fixa ihop. (Som tur var skulle de ha 28 Coca Cola och en Cola Light, annars hade det varit lite jobbigare). Så i tävlingen fick jag förstås högst intjänade pengar (nästan 6000 kr!) och kom trea i hur många kunder (tickets) man hann servera på 1½ timme. Wii!

Vi har nu köpt en snordyr sladd till datorn, så vi kan surfa igen. Ska skriva något om Myntcupen på SIK:s hemsida (när huvudet mår bättre) och kanske här också. Nu bjuder jag på låten som förekommer mest på Spotify här hemma (gärna på repeat i en halvtimme). Vi fann den i Guitar Hero 6.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback