Klubbmästerskap 2010!

Jag gick upp 06.30 imorse och gjorde Nicklas frukost och matsäck till hans jobbdag.
Resten av dagen har jag pysslat med diverse.
Han slutade tidigare, var hemma vid 16, och vi drog tidigare till hallen för att ta en promenad i solskenet.
Vi käkade på grillen i Hallonbergen innan tävlingen.
Kom dit vid 18.15, då var det dags att lotta. Jag fick välja två av tre klasser: "Damklassen", "Under 35" & "Öppna Klassen". Jag valde de första två (garanterad/bäst chans till pokal =P)
Vi var hela fem tjejer som spelade i en pool (alla möter alla, flest matcher vinner, nästa kommer tvåa osv.)
Det var kul att vara lag-lek-tävlings-ledare!
Alla tjejerna var jätteduktiga! Jag vann alla mina matcher, Ros förlorade bara en och Tina kom trea med två förlorade matcher! Vi tre får pokaler. Jadu och Amal får Simkort till det lokala badhuset.
Utom att spela med damerna var jag också med en herrpool. Den bestod av mig, Adam, Christofer och en ny kille som hette Victor. Jag vann alla utom den mot Christofer (förstås, han är H2..).
Dags för SEMIFINALERNA
Den ena spelades mellan Nicklas och Christofer. 3-0 vinst till "Dacke".
Den andra var mellan syskonen Sjöblom! =O
Jag hade redan spelat 7 (!) matcher och var beredd att svimma av trötthet.
Trots det kämpade jag och ville vinna. Men icke. 3-0 till Fabian.
FINAL!
Fabian Sjöblom vs. Christofer Dacke!

Fabian spelade bra men lyckades inte knipa något set.

På torsdag är det alltså den öppna klassen (alla åldrar får vara med) och prisutdelning.
Jag kommer få en pokal! =D (Minst, eftersom jag kom delad tredjeplats i U35-klassen också..)
Hem, duscha, blogga, spela Alan Wake!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Nice att du fick med en och annan boll där jag inte helt gör bort mig. Bra klippt!

2010-05-18 @ 03:07:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback