Glöm inte att LE!


Alltså, det finns två ord som man INTE gillar att höra som medarbetare på Burger King.
Det första är "videofel". Det betyder att köket inte ser vad vi trycker in i kassan och att vi måste ropa in alla våra ordrar.
Det blir alltid kaos.

Ett annat ord som ger de anställde något jagat i blicken är "kontrollanter". Idag var det OER, en big deal.
Högt uppsatta från BK kommer och kollar att allt går rätt till och utdelar poäng efter utförande.
Det betyder ungefär att vilken station man än är på, står det 7 personer som tittar över axeln på en.
Idag var det stor koncentration på att man skulle vara trevlig och glad. Mitt leende liknade mest en grimas..
 

LÅNG dag, kändes det som. Kom hem och tog det lugnt, spelade med Nicklas, såg "Sudden Death".
Igår hade vi lite tema med andra världskriget. Vi hade lånat "Inglorious Bastards" av Martin, så den såg vi.

Kanske världens mest överskattade film? (utom Avatar då förstås).
Jag vet inte, varken jag eller Nicklas gillade den särskilt mycket.

Efter den såg vi "La vita è Bella", en jättevacker och tragisk italiensk film..


Anledningen till att vi ser så mycket film är att vi har tittat på vår filmlista och noterar att vi har ca 55 filmer kvar att se på mindre än 30 dagar. Straffet om vi inte gör detta är för grymt att ens tänka på.. =S

Stor intern pingisturnering imorrn i Sundbyberg, men jag kommer med all säkerhet inte få sluta tidigare =(
Ska dit iaf och kolla på när jag väl slutat...

Såhär såg resultatet ut från Spångapoolen 13/2:

Nicklas i rött, snubben som slog honom i blått...


Kommentarer
Postat av: Fabian

Jävla Stocksundare alltså..



Känner mig även lite pingisnördig i och med att jag känner igen åtminstone två andra namn i det där slutspelet (Leonardo och Fredrik). Det var de som gick vidare från min pool i Solnadriven, sen mötte vi även Leo i ligamatchen mot Spårvägen.

2010-03-03 @ 01:20:26
Postat av: Rickard

La vita é bella är absurt bra!

2010-03-03 @ 13:04:34
Postat av: Martin

Va vadå mest överskattade film någonsin... Det finns flera filmer som klår Inglorious Bastards, på den frånten!

2010-03-03 @ 13:31:50
Postat av: Adam

Jag vidmakthåller att Inglorious Basterds är riktigt bra med ett intressant bildspråk, skruvade karaktärer och extremt spända situationer.



Kul trivia: Jag hade både 2:an och 3:an i min pool. Inte konstigt att det kändes ovanligt svårt.

2010-03-04 @ 02:09:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback