En dag på BK

Urk, vilken dag på jobbet! Det märks att man varit borta ett par veckor.
Flera saker hade hänt:
Ny tröja!
Det har kommit en ljusblå tröja där det står Greetings from California. Finns bara i XL (typ) och man ser väldigt maskulin ut i den. Fläckar och svett kommer synas bättre än på den svarta tröjan..
Ny burgare
California Whopper innehåller ost, bacon, Chipotle Ranch-dressing och Guacamole! Yummi! Åt den två gånger idag.
En enorm fläkt ute i köket
Vi har klagat till restaurangägaren om att det är för varmt i kassalinjen. Nu har en enorm fläkt satts upp i köket som sprutar ut kall luft. Där ställde man sig ganska ofta minst sagt.. Däremot så har det inte blivit någon förbättring i just kassalinjen och de som står vid board blir förkylda istället =S
Nya små-muggar
Det är nog bara jag som tjoar till av glädje när jag ser sådana förändringar. Men de här är faktiskt snygga!
Dippsåserna och plusmeny kostar 6 kr istället för 5.
Sjukt förvirrande. Hur många gånger sa jag "Det blir 50 kronor tack.. Öh, förlåt, jag menar 51 kronor!" idag?
Annars har det varit ass-hole-day idag. Vi kassörskor har blivit kallade fitta och kärring, en tjej var ful och behövde en make-over, vi jobbar tydligen på ett horhus och jag är otrevlig (tro mig, jag är inte otrevlig mot folk som inte förtjänar det). Till slut kom väktarna och tog hand om lite patrask.
En situation var rolig när en kund (läs knarkare) fick sin beställning och kom sedan tillbaka efter en minut och sa att han hade tappat hela sin bricka i golvet och att han behövde få allt nytt (en läsk, en pommes och en glass med topping).
-Ok? Var har du tappat det?
-Där borta, men jag har redan plockat upp och slängt allt.
-Du sopade upp pommes friten, moppade upp läsken och torkade upp glassen, , istället för att låta vår städare göra det? Och allt det på under en minut?
Massa tjafs och namecalling från honom. Genom hela konversationen SÅG vi hans bricka stå på ett bord längre bort..
Nu är det lots and lots of GoW 2! And of course RE5!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback