Azteka och turnering!

Lugn dag. Kycklingknyten till lunch, pizza till middag.
Lördag och vi hade småtråkigt. Varför inte anordna en liten tävling? Som Fannicklas Cup, men bara jag och Nicklas. Vi skrev upp 32 lämpliga grenar (inte bara tv-spel, utan armbrytning, Vem-kan-stå-i-90-grader-längst? osv.) och lade i en burk. Sedan drog vi 13 stycken och ritade upp ett schema.
Den som vinner flest grenar vinner, helt enkelt!
Vi gjorde det ännnu lite roligare att förloraren var tvungen att dricka en shot. Nicklas hade Whiskey, jag Vodka.
Mitt absoluta favoritfightingspel: Garou: Mark of the Wolves! (Jag ägde, men ajaj, nu värker tummarna! =P)
Passande drog vi också shot-tävlingen, och som tredje gren. Vem kan dricka upp sina tre shotar snabbast? (Svaret är: JAG)
Två patiencer att klara på tid. Vi satt bredvid varandra, med varsin kortlek, och löste "Harpan" och "Napoleons Grav". Första vann han, andra vann jag.
Jag vann de första 5 (!) grenarna! Sedan tog han tre.. =S
Vem orkar hålla upp armarna, med 1½ kg, längst?
Inför sista grenen stod det absolut lika. 6 vinster till mig, 6 vinster till honom.
Mario Tennis avgör!
Minsta möjliga marginal i vartenda game och set tror jag det blev!
Jag vann precis, trots 8 serve-ess och 9 smash-vinster!
Det var superskojigt! Tog bara ett par timmar, vi var ju bara två personer. =)
Resten av kvällen har vi spelat Gears of War 2 (klarat det äntligen!), käkat chips, flummat.
(Det blev ju ändå några shotar) ;)

Kommentarer
Postat av: Nikky

Små shots..

2010-07-18 @ 11:15:10
URL: http://cigarettpartyt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback