Pannkakstårta! =D

Yes. Match igår. I den fina SL Sporthallen spelade vi mot en av de bästa klubbarna i Sverige, nämligen Spårvägen. Vi mötte upp laget plus hejaklacken Tina/Blubb och åkte till Midsommarkransen.

För att göra en kort historia ännu kortare så förlorade vi med ynkliga 8-1. Nicklas förlorade sin första match under hela säsongen. Killen (född 97..) var grym så det var inte konstigt, men Nicklas kände att han var lite darrig i sitt spel och att han kunde gjort bättre..
Vi glömde fråga efter protokoll, så det kan dröja innan matchreferat.


Efter matchen kom Adam hem till oss och drack cola, åt popcorn och nybakade chokladmuffins, spelade Table Tennis till XBOX360 (liite overkligt bara att datorerna tar va-hartenda slag som man gör, men annars var reaktionen positiv) och New Super Mario Bros Wii.
Det var trevligt, han drog hem vid 01.30.

Jag har inte den vanan att jobba på lördagar, men men, vad gör man.
Jobbigt att gå upp imorse och att det delades ut kuponger precis utanför, annars var det okej.

Möta Nicklas på Odenplan, handla inför hela "helgen" (söndag-måndag) och sedan hem och göra...
PANNKAKSTÅRTA!

Det var Nicklas idé, really. Tvillingarna fick pannkakstårta med grädde och sylt på sina födelsedagar så vi bestämde oss för att pröva! So,
1. Först gräddar man pannkakor! Vi har inga stora bra pannor, men med vår lilla stekpanna blir dom perfekta varje gång! =)
2. Man vispar grädde (jobbigt med 6 dl, för hand!)
3. Man tar först en pannkaka, sedan smetade jag på jordgubbssylt och Nicklas äppelmos.
(i och med att våra pannkakor är så små, blev det två tårtor!) Därefter lägger man på en pannkaka.
På den breder man ut vispad grädde. På nästa sylt, därefter grädde osv..
4. FÄRDIGT!

Det var såå gott! Jag är mätt många timmar senare! Halva min blev kvar och står i kylen och väntar på att ätas.
Nu sitter Nickie och käkar på lite lösviktsgodis och jag har en honungsmelon som väntar! =P

Left 4 Dead, Bioshock för honom, rita för mig. Jag kan ändå vänja mig vid att vara ledig..
Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback