50-årsfest! (nr 2)

Nicklas fick muta och locka och fresta med bulle och cola för att jag till slut skulle göra mig iordning innan festen.
Men, som alltid, är jag klar i tid, klädd och sminkad.

På tåget mötte vi Martin och Adam, som också bjudits in (igårkväll stackarn)
Vi fick skjuts av födelsedagsbarnets tjej, Kicki, från stationen till Skälby Gård. Fin lokal.
Vi var bland de första där. Hängde av oss kläder, hälsade på folk, tog bål, minglade.



Det var fint dukat, buffémat.

Ungdomarna satt på ett hörn, närmast huvudbordet.

Supergod mat! Potatissallad, pastasallad plus allt det här goda:



Det var bara aningen trångt, särskilt för mig och Adam, men då är det bra att ha en liten slav som Nicklas, som tassar ut på lätta fötter och hämtar mat till en ;)

Värdparet Peter och Kicki.

Peter hade gjort ett strålande sånghäfte med diverse kända melodier med nya texter!

Det var väldigt kul och lyckat!

Två prinsesstårtor, märkta "Peter 50 år". Också gott (men efter det blev man rejäält mätt..)

Presentöppning för Peter vid 23-tiden!

Skål, sång, skål, sång, skål, sång!

Vi gick lagom till 23.48-bussen, 00.01 gick tåget hem. Stod och snackade lite med Adam och sedan direkt hem under en filt! =)

Det var en trevlig och god kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback