Spångapoolen!

Eftersom vi trodde att vi skulle kolla på Fabbe imorse gick vi upp vid 08.45 (hade då inte sovit så många timmar =S). När vi precis skulle gå visade det sig att han inte tävlade, utan sov istället. Så vi spelade Mario Kart Wii en timme och åkte sedan till Midsommarkransen och Spångapoolen!

Adam spelade i klass 5 på morgonen iaf, och han tog sig ur poolen!
Torskade första slutspelsmatchen, men det var jämnt!
 
Klass 4 spelades klockan 13.00 och från SIK deltog Nicklas, jag, Adam, Affe, Ricky.

Jag fick en riktigt svår lottning, alla utom Nicklas fick faktiskt det.
Min korta historia är att jag spelade bra stundvis, men förlorade alla mina matcher med 3-0...

Nicklas vann alla sina matcher, han förlorade endast ett set!

Samtliga andra från SIK kom sist i sin pool.. =S

När alla gått hem så spelade Nicklas åttondelsfinal mot en jättebra snubbe från Spånga som heter Peter Ellvin.


S-E-R-I-Ö-S-T vilket bra spel! Det spelade ingen roll HUR bra Nicklas än spelade, Peter tog ALLT!

Långa bollar, varierande långa och korta, underskruv och överskruv, forehand och backhand.

Det var en fröjd att kolla på! ^^
Nicklas vann första setet, jämnt, förlorade sedan två raken. (Peter blev coachad att spela på hans backhand, grr). Sedan vann han fjärde, fick en dålig start i avgörande set, HÖLL på att vända men tyvärr förlorade!

Det fanns inte att gå därifrån missnöjd med det spelet! (Jag däremot...)
Vi kom hem rätt sent och var SÅ trötta, det blev pizza till middag =P


Kommentarer
Postat av: Adam

Peter Ellvin kom tvåa(!)i min pool i H4. Det var rätt hög nivå på den klassen i år.

2010-02-15 @ 20:45:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback