Skink-cupen 20/12 -2010

Ja, ni hörde rätt. Det var en SKINK-cup i Hallonbergshallen ikväll. En liten årlig tillställning där man har chansen att vinna en julskinka och julmust. Det var o-hotroligt mycket folk där. Väldigt många ungdomar + föräldrar. Seniorerna var jag, Nicklas, Fabian, Affe, Roger, Gert, Thomas, Ricky, Micke, Anders, Tibor, Goran och Kenneth.
Cup-spel (utslagning direkt om man förlorar en match), de som förlorar första matchen åker därefter till B-slutspelet, en egen tävling med egna finaler och priser. Vi körde med handikapp, dvs. ju sämre man är desto högra poäng får man börja med. Till exempel om jag skulle mött Nicklas så hade det stått redan från början 10-0 till mig, sedan kör man bäst av tre set till 21.
Jag mötte en duktig ungdom som hette David i första matchen. Han fick börja med först 20 (då vann jag med 31-26). I andra och tredje set fick han då börja med 25 poäng! Ett par nätrullar och välplacerade smashar så förlorade jag nästa två set. Ville inte vara för taskig heller. Så jag åkte till B-slutspelet istället!
För Nicklas och Fabian gick det bättre. Nicklas slog Goran med 2-0 och Fabian tog Tibor med handikappsystemet.
I nästa omgång i A-slutspelet så mötte Nicklas Thomas. 2-0 till vår man. Fabian spelade fantastiskt mot Affe (11-0 i andra set!).
För mig gick det bra i B-slutspelet. Ett tag iaf. Jag mötte Davids lillebror Leon, som var jätteduktig. Men det blev 2-0 till mig. I nästa match spelade jag MIN LIVS MATCH mot Tibor. Daaamn! Förlorade med minsta möjliga marginal båda seten!
Fabbe mötte sedan Micke och vann med 2-0, Nicklas slog en liten kille, Abdu, med 2-0. Dags för semifinal!
Fabian möter sin nemesin Gert i en håård match. Till slut står han som segrare med 2-1.
Nicklas möter Ricky i en lika hård match. Båda spelar fenomenalt, Nicklas är aggresiv och smashar som en galning, men Ricky tar allt! 2-1 till Nicklas och efteråt var de båda trötta!
Dags för FINAL! Och vilka ser vi mötas om inte Nicklas och Fabian?! Det börjar visst bli en vana att få se dem mötas i la grand finale. Båda supertrötta. Fabian börjar på 10, Nicklas 0, de kör till 31. Bäst av tre set.
Samtidigt spelar finalen i B-slutspelet som blir mellan Tibor och Kenneth. I den matchen vinner Kenneth!
I Fabbe och Nicklas match är det stundtals riktigt bra spel, men det märks att kvällen och matcherna har varit långa. Nicklas vann till slut med 2-0, 31-28 och 35-33. Way 2 go Nickie!!!
Ettan och tvåan i B-slutspelet fick varsin julmust, tvåan i A-slutspelet likaså medan vinnaren vann en julskinka!
(Nu vore det bara bra om vi visste hur man gör med en skinka... =S)
Här har vi protokollen:
Det var en trevlig tävling!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Heh man ser verkligen hur slut jag är i videon tycker jag, tar typ inte i i en enda smash. Även så är väl inte Gert min nemesis, brukar ju vinna mot honom :) Även även, nice segrarbild, jag är inte alls svettig och gross.

2010-12-22 @ 13:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback