Sista dagen på BK!

Idag jobbade jag min sista dag på Burger King Sergels Torg.
Sensommaren 2007 (efter att ha tagit studenten det året och bestämt mig för att njuta av mitt sista sommarlov) sökte jag en massa jobb från Arbetsförmedlingens hemsida. En morgon ringer telefonen och jag svarar rosslande.
Jag har fått ett jobberbjudande! Vi bokar möte dagen efter kl. 10.00. "Fråga efter Oskar". Eftersom jag inte hört var ifrån personen ringde slog jag upp adressen. Sergels Torg 1. Ok, Mcdonalds där vid Filmstaden Sergel (mitt emot en punkaffär). Great! Jag kommer dit vid 09.55 på den varma onsdagsmorgonen och frågar efter Oskar.
- Oskar? Det finns ingen Oskar här.
- Eeeh, jag skulle på jobbintervju med Oskar kl. 10.00..
- Ojdå, men då kanske det var McDonalds på Kungsgatan? Fast jag tror inte att de har någon Oskar där heller...

Jag kommer iaf på den briljanta idén att RINGA personen som ringt mig dagen innan.
- Oskar? Hej, det är Fanny. Du, jag står här på McDonalds, men jag verkar ha gått fel.
- McDonalds? Men det här är ju Burger King!

Ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooops!

Anyway, jag fick jobbet. Vi var fyra tjejer som började ungefär samtidigt och blev ett gäng; jag, Maria, Jessica och Evelina. Sedan dess har det kommit och gått må-hånga tjejer! Nu (äntligen) var det min tur att gå!

Idag jobbade jag i matsal, fritös, på board och i kassa. Vicky, Sylvia, Anna S, Ida, Emmy, Marsha (nya tjejen från igår) och Stina (ny tjej från idag) stod i kassa, Abu, Maria, Sylwia, Elik och Sanjar stod i kök och Bing och Lamar var i matsalen. Städade ur mitt skåp, tömde fickorna, lämnade tillbaka tre tröjor jag hittade hemma och min skåpnyckel. Nummer 33. Det var ett bra skåp.
Sist sa jag hejdå till tjejerna. (De tog det bra iaf att jag skulle lämna dem.)
Nu väntar äventyret!

Kommentarer
Postat av: Fabian

Like!

2010-12-31 @ 06:15:49
Postat av: Fabian

Även sorry om jag var en smula.. kort i tonen idag. Var mitt i natten för mig när du kom :) Somnade om iaf tack och lov

2010-12-31 @ 06:16:26
Postat av: Jonas

The end of an era! Den som tar över skåp 33 har stora skor att fylla. Bildligt talat alltså, menar inte att du har stora fötter.



Gott nytt år!

2010-12-31 @ 12:17:07
Postat av: Linnean

Och varför inte bara jobba en vecka till? kom igen, jag vet att du vill ;)

2011-01-01 @ 20:43:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback