Lucka 19 (Tävling!)

Dags för den sista adventstävlingen (oj vad snabbt tiden går!).
Förra tävlingen var väldigt svår, jag hoppas att den här blir lite enklare ;)
När du öppnar luckan kommer du hitta två helt identiska bilder bredvid varandra. Eller är de det..?
Det är upp till dig att hitta så många skillnader, (eller "fel") som möjligt i bilden.
Så det du gör att
1. Studera bilderna ordentligt, hitta några saker som inte stämmer med varandra
2. Skriv ner ditt namn, din mailadress, olikheterna i bilderna och vilket pris du skulle vilja ha om du vann.

Priserna man kan välja mellan är antingen en serie gjord av mig, en pärlplatta eller en trisslott.
Din kommentar kommer inte synas förrän efter tävlingen (som avslutas på onsdag 22/12).
Lycka till!

Kommentarer
Postat av: Martin

Martin kindwall barklund

Jag vill ha en serie... kanske en pärlplatta.



1 Lusebulle saknas, brikan ner till höger.

2 Burk med pasta har ändrats till sirap.

3 Ett hjärta saknas.

4 Ugn där tre knappar har ändrats; ugnen är på 200 grader medan den andra är platta tre på grad 4.

5 Grillvantarna har bytt färg med varandra.

6 Bilden är beskuren på två olika set.



p.s 7 Nicklas har ett extra riv i blicken, han vill ha dig.

2010-12-19 @ 18:51:41
Postat av: Fabian

en liten lussebulle mindre på plåten på bordet

inget hjärta på luckan vid nicklas axel

pasta/sirap

blå/röda vantar på era händer

tre av rattarna på ugnen är vridna åt olika håll



Fabian M Sjöblom, [email protected], en serie tack!

2010-12-19 @ 19:57:56
Postat av: felicia

en lussebulle saknas på plåten på bordet

spisknapparna är olika

på burkarna åvanför städskåpet är det olika, en heter pasta och en heter sirap

"Knoppen" bakom nicklas saknas

Era handskar har bytt färg

fanny saknar sitt örhänge



Jag vill ha ett badrum fullt med pärlplattor i vinst =D

2010-12-19 @ 22:53:06
Postat av: Fredrik Olsson

Jag tyckte den här var svårare än korsordet! De jag hittat som skiljer sig på den högra bilden är:

1. En hjärtknopp saknas på övre skåpet näst länst till höger

2. Det står Sirap istället för Pasta på en av burkarna över skåpen

3. Niclas Har röda istället för blå vantar

4. Fanny har blå istället för röda vantar

5. 1:a, 2:a och 5:e ratten på spisen är olika inställd

6. Fanny saknar ett rött hjärtformat örhänge

7. På plåten på bordet saknas en liten lussekatt



Jag vill fortfarande ha en seriestrip :)

2010-12-19 @ 23:33:22
Postat av: Zebbe

Hejsan Fannicklas,



Zebastian Brax, aka Zebbe här. Jag önskar mig en pärlplatta i julklapp :). Här är mina svar:



*Örhänget saknas på Fanny.

*Står sirap på ena burken, pasta på motsvarande bild.

*Grytvantarna har bytt färger på Fanny och Nicklas.

*Handtagshjärtat saknas på skafferiskåpet bredvid Nicklas högra axel.

*Det fattas en liten lussekatt på plåten på bordet.

*Ugnen har olika inställningar på bilderna.



Det var allt jag kunde hitta.



God jul!



/Zebbe

2010-12-21 @ 01:13:57
URL: http://www.piersolar.com
Postat av: Camilla

Hittat bara sex skillnader:

Pasta blir sirap på burken högst upp

Färgerna bytt plats på vantarna

1 lussekatt saknas på bordet

knapparna på spisen står olika

hjärthandtaget saknas ovanför Nicklas

lite kakelfog saknas längst till vänster

(Finns säkert fler......) Kul med tävlingar :)

2010-12-21 @ 22:23:05
Postat av: Linnea

Fantan! Har hittat tre grejer:

1. vantarna har "bytt färg"

2. Spisknapparna är olika på de två bilderna

3. Texten har ändrats från pasta till sirap



puss och kram skumbanan :)

Och juste, en stripp där jag är huvudperson såklart ;D

2010-12-22 @ 22:50:06
Postat av: Linnea

nej men juste; glömde 4an: en hjärtknopp saknas på ena bilden, precis bakom Niklas :)

2010-12-22 @ 22:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback