Målar med rinnande näsa..

Vi hade storslagna planer för ikväll. Efter jobbet skulle vi till den underbara restaurangen Fåfängan och lyssna på Jazz och äta gott. Om det regnade blir det iaf pingisträningen. Men icke. Inatt blev jag förstås dunderförkyld, kunde inte jobba idag, ingenting. Istället har jag läst, läst, läst, sett på film, spelat lite Mario Kart och ritat.
Häromdagen hade vi ett existensiellt, djupt samtal om vad vi vill göra med våra liv, vad vi vill plugga, jobba med och så vidare. Jag undrade hur jag ska göra med mitt målande. Ska jag bli serietecknare eller illustratör eller vad? Vi kom fram till att det får visa sig men att vi tar det lugnt så länge och fortsätter som vi gjort. Däremot har jag givit mig själv ett heligt löfte att ÖVA mig på att rita. För guds skull, jag kan inte rita av folk (så att det blir likt personen i fråga) om det så gällde livet!
Så det är planen... Öva.. Som fan.

Kommentarer
Postat av: Sanslös

Det är en bra plan.

2010-08-19 @ 17:49:26
URL: http://www.sanslos.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback