Påsk-buckel-mynt-cup-tävling

Vi anlände till Hallonbergen, med Fabian, vid kvart i sex.
Då käkade vi korv/tunnbrödrulle på grillen och så kom vi till pingishallen vid 18.15.
Lite övning med Nicklas, Fabbe och Adam på ett bord. Sedan lottades det och folk delades in i 4 stycken 3-pooler.
(Alla spelar mot alla i sin pool). Precis innan vi skulle börja matcherna slocknade ljuset i hallen!
Det var kul! Jag var paparazzi och fotade de andra i mörkret! ^^
Ljuset tändes efter några minuter och vi kunde starta spelet!
Priserna var fyra stycken 2-liters-color! (=O) De tre första i A-slutspelet och den första i B-slutspelet vinner dem...
Ettan och tvåan i poolen går vidare till A, trean till B.
Jag kom i samma pool som Adam och Gert. Först spelade de två, Adam förlorade. Sedan jag mot Gert.
Jag förlorade. Spännande match om vem som kommer till A-slutspelet! Bra spel av Adam, men bättre spel av mig.
Jag vann med 2-0, och kom alltså tvåa i min pool.
Nicklas hamnade med Ricky och Parvis. Inga problem där, han vann båda med 2-0. Tvåa kom Ricky.
Fabian mötte Affe och Ros. Spelade stundtals bra mot Affe, (hell, tog ett set), men förlorade. Vann dock mot Ros, så han gick vidare till A-slutspelet som tvåa i sin pool.
I slutspelet möter vinnarna i poolen de som kom tvåor. Jag och Nicklas blev lottade mot varandra.
Jag spelade GRYYYYYMT. Man, jag har aldrig spelat så bra! Det har varit bra att spela i uthuset alltså...
Vi blev båda jättetrötta och svettiga. Först vann han två set med 11-9 och 13-11, sedan tog jag ett set med 11-7, sedan han med 11-8. Gaaah! Men, jag visste att jag skulle inte klara mig längre än så och jag ville ha en cola med mig hem, so... =D
Fabian mötte tyvärr Christofer Dacke i första matchen. Då blir det tvärstopp...
Adam mötte Ros i B-slutspelet. Vann med 3-0. Därefter Parvis i final. Förlorade med 3-2. =(
Alla som deltog fick en burk cola och påse godis,
så det satt jag och Fabian och tröståt när vi tittade på resten av matcherna =P
Nicklas mötte Affe i nästa match. Han brukar inte ha problem mot honom, och så var även fallet idag. 3-0-vinst.
Som vanligt (eller iallafall tredje gången i rad) blir det final mellan Nicklas och hans nemesis Christofer.
Det brukar bjudas på spännande 5-setare, men idag var Nicklas både trött och seg efter påskhelgen..
Bra spel för det mesta. Nicklas blockar var sådär under matchen, tyvärr.. 3-0-förlust. Nästa gång!
Prisutdelning! Nicklas kom tvåa i tävlingen och vann därför en cola! Wii! (vackraste pokalerna jag sett *snyft*)
Christofer, i egenskap av vinnare, fick också med sig hem ett special-samlar-(?) mynt.
Vid 20-tiden var tävlingen slut, skönt att komma hem tidigt! Hem och duscha, rita, blogga, mysa m.m.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback