GRÖNA LUND

Tina, som börjar jobba på Gröna Lund imorgon, fick chansen att bjuda med upp till 10 vänner idag, och de får gratis inträde och åkband. Ett genrep inför premiäröppningen. Se till att allt går som smort liksom.
Så jag mötte upp Fabian och Anders vid Fridhemsplan, sedan träffade vi Tina vid Rådhuset, sedan joinade Nicklas oss på centralen. Vi tog buss 47 vid Nybrokajen.
Segt att åka dit, fullproppad buss. Vänta på Tinas kusin + familj till klockan 17.20. Därefter gick vi in!
Vi började med att ställa oss i kön på "Matvraket", Tinas blivande jobbställe. Rookies i kassan och det tog en himla tid att få sig en cheeseburgare, men gott var det ;)
Vi börjar med favoriten "Bläckfisken"! Jag stod och vaktade allas mat och fotade =)
Anders hade kul! =D
Och vi hittade förstås till Spelhuset (om inte annat för att värma våra stackars kalla händer för ett ögonblick)
och spelade "Hotel California" på Guitar Hero World Tour. Fabian rockar på bas, Tina på trummor, Nicklas spelade gitarr på expert och jag sjöng. Wohoo!
Synd att Spökhuset kostar pengar =/ (inte för att jag skulle våga gå, men ändå)
Långa köer överallt! Vi fick vänta en halvtimme in till kärlekstunneln! >=(
Rock-Jet är det absolut läskigaste jag åker på grönan.. Nedan ser ni Fabian som vinkar!
Därefter var det berg- och dalbanan för vissa (alla utom de fega syskonen Sjöblom..)
Kärlekstunneln! <3
En bister man i skrattkammaren:
Och så en glad tjej med sin vinst:
(dra-i-snöret-och-vinst-varje-gång-kind-of-thing)
Vi ville inte gå precis 21 med alla andra. Så vi drog istället 20.30, kom perfekt till bussen. Gick av vid Karlaplan och gick till Östermalms torg. Sedan åkte Fabbe och Tina hem och vi drog till Burger King Odenplan och köpte cheeseburgare/äpplemuffin! NAM NAM!
Det har varit en mycket trevlig afton!
Tidigare idag har jag inte gjort mycket alls. Bara städat och diskat hemma.
Nicklas är trött efter sin första arbetsdag på över ett år, men de tyckte om honom och vill att han ska jobba på måndag och tisdag också! =D
Nu ska vi bara pyssla om varandra och ta det lugnt. Lite planer för helgen, får se vad som händer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback