En annorlunda födelsedagsfest ;)

Här är presentpåsen vi hade med oss till Adam! Lite små godsaker i den, en ny vattenflaska, ett bokmärke med magnet, hans favoritchips, lite kondomer, hårsnoddar (som han använder på pingisen) m.m.
Vi anlände prick sju. Adam öppnade dörren och visade in oss i vardagsrummet där alla höll på att kolla på videos från Utbildningsradion om "Ungdomar och Internet". Hans syster Karin var nämligen medverkande, läsande efter manus, i ett av programmen! Så det kollade vi på.. Ett tag...
(Såhär såg det ut dagen efter då jag kollade själv, eftersom vi inte hittade det rätta avsnittet på festen igår. Vi kollade igenom två stycken. Men hon var grym!)
Vi satt och småsnackade till en början. Vissa lite blyga. Käkade godis. Väntade på andra gäster.
När alla anlänt så var det dags för en frågesport om Adam. Vi delades in i lag på 3 personer (ett lag med 4) och fick papper och penna. Här nedan är två av lagen. Fredrik, Jessica och Martin i laget "Mad men" och så mitt lag "Marodörerna" med mig, Gustav och Lars. Sista laget fastnade inte på bild, men de hette "Westlund Fan Group".
Kategorierna var:
Adam och Uppväxten
Adam och Passionerna
Adam och Kärleken
Adam och Kollektivet
Adam och Orden
Här har vi de vackra lekledarna/domarna/värdinnorna:
Det var faktiskt mitt lag som vann! 25 frågor och hela 10,5 poäng! =O
Svåra frågor, men bra skrivna och en väldigt underhållande frågesport! (Tycker fortfarande att Adam och Mats band när de var i 16-årsåldern borde hetat "The Voices of Mordor"...)

Sedan öppnade Adam sina presenter, jag tror han gillade vår påse ;)
Han fick också ett fint expansionspel (på ett spel han inte hade =P).
Här har vi födelsedagsbarnet och hans andra hälft.
Därefter var det dags för SPEL! Cranium! Lag igen. Två lag med 5 personer i varje.
Ett spel med väldigt många element. Charader, skulptering, vanliga frågesportsfrågor, Sant eller Falskt?, bokstavera ordet, rita, kasta om bokstäverna m.m. Enkelt annars, ta ett varv runt plan, försten tillbaka vinner.
Nedan ser ni min fina teckning när jag försökte rita
"GRAVID KVINNA". Alla sa förstås både "Gravid" och "Kvinna", men aldrig både och..
Jag ritade med stängda ögon, men Nicklas trodde att jag tittade! (Tack för den!!!)
Vi ledde stort väldigt länge, men de andra kom ifatt oss på slutet och VANN! Buhuu. Men kul hade vi! ;)
Aaaaw ^^
Vi drog efter spelets slut. Jättekul kväll, lärde känna en massa människor, nice!

Kommentarer
Postat av: GudModerOst

GRATTIS AMDAM!!!

2010-04-11 @ 15:16:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback