Äggmålning, äggrace, lammstek, pingis

Dagen börjar med äggmålning! Wiiii! Vi (Felicia, John, jag, Nicklas och Tina) hade jättekul!
Efteråt blev det tävling vilket ägg som var finast!





Efter det gick vi alla ut och uppför en backe för att ha ett s.k. "äggrace"!


Ready, steady, GO!

Man kan tro att Felicia vann, men jag tycker att det var Nicklas och alla andra verkar tycka att det var jag..
(Jag hade hela äggulan över mållinjen, Nicklas hade en pytteliten bit bara)

Lammstek med potatisgratäng till middag! SUPERGOTT!

Jag bakade en gluten- och laktosfri kladdkaka med vispgrädde. Det var gott som efterrätt!

Efter middagen var det dags att döma äggen!

Domarna nedan och deras siffror. Äggen blev bedömda på
1. Utförande
2. Estetik
3. Personlig smak
4. Påskighet

Alla ägg fick betyg från 1-5. Johns heavy metal-devil-ägg vann, på 30 poäng!

Tvåa blev Tinas ägg, på 27 poäng.

Trea blev Felicias ägg på 26 poäng

Därefter kom mitt (tydligen inte så uppskattade) serieägg, 24 poäng.

Sist kom Nicklas ägg, på 13 poäng. (Det var Alexander Waverly från Mannen från U.N.C.L.E.)

Nu är det läggdags snart. Har lite godis och mysiga saker i vår stuga.

(Och ja, det var ett aprilskämt igår, kanske inte så roligt, att bloggen kommer kosta pengar.
Jag tror att ungefär noll personer gick på det =S)
Glad påsk allihopa!

Trackback