Riga!

Nu är vi hemma från Lettland, eller ska jag säga Riga. Vi har haft en bra resa, kall, mycket god mat, fint hotell.
Mamma och pappa bjöd oss på resan som ett tack för anordnandet för deras jubileumsfest 22/8 -09.
Nedan ser vi båtterminalen och så jag och Nicklas.

Utsikt över Värtahamnen (typ Nicklas gamla lager), på väg till båten.

Båten M/S Festival, vi gick direkt till buffén.

Det fanns mycket godsaker! (Nicklas var godast!)

Jag hittade godiset i Tax-free! På dansgolvet var det show, dansare.

Mamma köpte lotter och vann ett gosedjur från Ratatouille. Sedan besökte vi The Game Room! Nicklas spelade Terminator 3-flipperspel. Det gick inte så bra för honom, hihi!

Air Hockey och racerspel!

Sedan, utan att ha druckit annat än cola faktiskt, sjöng jag TVÅ låtar på karaokebaren.
Tainted Love av Soft Cell och Back in the U.S.S.R, The Bealtes. Jag var populär och fick flest applåder!

Konka bagaget och gå till hotellet, checka in.

Vår lyxiga hytt (Nicklas var väldigt imponerad) + våran inte lika fina utsikt.

Första utflykten, går till Gamla Stan och käkar lunch på ett mysigt ställe.

Club Sandwich med kyckling och pommes. Gott! Toaletten såg lite lustig ut..


Sightseeing..


En enorm marknad. Köpte inte så mycket dock, det var mest grönsaker och samma saker.

Väntar nere i foajén på mams och paps. (De räknade dock med svensk tid och dök inte upp på 20 minuter, då gick vi upp till dem). Andra bilden är ett monument över folk som förlorat livet i andra världskriget (tror vi).

Åt på en fancy country-western-cowboy-steakhouse. Man köpte både kött och potatis (side orders) och sås för sig, så det blev svindyrt.. Men gott var det, min stek på 280 g och lite sallad. Jag och Nicklas gick hem på kvällen, trots kylan, och fotade hotellet.

Frukostbuffén. Vi kom ner vid 10.15 och var näst intill ensamma där.. Väldigt gott!

På väg på sista utflykten innan vi åker hem. Vi utanför hotell Monika

Kul att se vakterna som avlöste varandra. Väldigt gravallvarliga herrar.. Kungliga Operan på andra bilden.

Jag och Nicklas gick ensamma sedan, tills vi skulle mötas på hotellet. Vi gjorde det till en mysig promenad.

Yay! EN spelbutik hittade vi! Bara PC-spel, allt på lettiska, but hey, kul ändå. Vi väntar vid 14.30-tiden på att det ska bli tid att gå till båten.

Vi utanför terminalen, båten Romantika i bakgrunden och så när vi väntar på vårt nummer för check-in.

Buffé dirket vid avgång den här resan också. Mycket flottare båt det här, men maten var ungefär likadan.
Fönsterplats den här gången, roligt att se ut!


Jag på en MC, nöörn nöööörn. Väldigt stor scen med platser vid baren.

Jag med min San Francisco, den var god. Vi dansade bara en låt; "The Time of my Life", från Dirty Dancing!

Skitbra show! Typiskt min stil, Singin in the Rain, stepp, charleston, musikalhyllningar!
Andra bilden är i Karaokebaren.
'
Dags igen förstås! (bara en drink, tänk på det). Uptown Girl med Billy Joel.

Fick Nicklas att lova att sjunga Rawhide och det gjorde han också, strålande! (med lite support)

En morgonpigg pappa väcker oss vid 9 och tvingar upp oss, vi hade inte ens lagt till!
Hem och sova lite. Resten av dagen har bestått av att käka hamburgare och spagetti och köttfärssås, ladda in bilder, leka med katten, proviantera. Nu ser vi "Dr No" och dricker cola och käkar chips med dip.
Right, det där tog typ 2-3 timmar. Nu kan jag äntligen gosa lite. Uz redzēšanos!


Kommentarer
Postat av: Fabian

Kul att det var roligt :) Finns det några bilder från resan?

2009-10-05 @ 18:25:17
Postat av: Fanny

IIiih! Ja, det finns massor! Säg till, jag kan maila över de 440 bilderna!

2009-10-05 @ 18:32:55
URL: http://fannicklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback