Reklamfilmsaudition, jobb + pingis!

Gargamel vad svårt det var upp få upp Nicklas imorse!
Jag gjorde allt rätt. Drog bort gardinen och släppte in ljus, satte på TV:n med lagom starkt ljud, tände lampan, pratade med honom ibland. Ändå tog det 1½ timme innan han faktiskt gick upp (och det för att jag lät så arg till slut..). Direkt när han fått på sig byxorna drog vi ut och käkade en korv på grillen och sedan till Östermalmstorg, där Hobby Film hade sina lokaler. När jag kom dit skulle man fylla i ett formulär, typ namn, nr, adress, tidigare erfarenheter, utseende, storlekar på kläderna m.m.

Sedan träffade man en jättetrevlig tjej som förklarade om reklamfilmen. Min roll var en skäggig dam från 1800-talet (?). Hon skulle öppna paket från HEMTEX (vars reklam det var) och bli väldigt glad.
Först tog vi foton, sedan filmade man när jag gjorde en kort presentation om mig själv (heter, bor, har spelat teater länge, ritar serier, spelar pingis m.m.) Sedan fick jag agera scenen när jag öppnar paketet och ska bli väldigt glad för det inuti (ett mjukisdjur). Väldigt svårt, med ett skägg som kliade!
Det känns som att det inte alls gick bra, och jag räknar inte med att få rollen, men nu har dom mig i sitt register iaf, Nicklas var med oss och han skrev också på ett papper att vara med i deras statistarkiv och blev fotad ^^

Felicia hade tiden efter mig, hon sökte om samma roll, så vi väntade tills hon var klar.
Sedan gick vi tre, pratandes, mot mitt jobb. Jag började jobba kl. 15. Det var väldigt lugnt. Var i kassan bara en halvtimme, resten 1:a (mest status) på board resten av tiden till 19.30! Pratade med världens
 härligaste tjej, Galara, tiden bara flög =D
Därefter direkt till pingisen. Sjukt skönt att blåa linjen är öppen nu från Kungsträdgården-Rådhuset.
Jag var på träningen vid tio i 8. Spelade med Fabbe först, sedan de andra då vi byttes om.
Det gick helt okej, MATCH PÅ ONSDAG! Vi vet redan att de är svåra (bättre än de förra vi mötte då vi fick stryk med 8-2), men det ska ändå bli kul. Hann inte käka någon middag så tog med mig en cheeseburgare + en liten pommes frites. Det satt fint! Nu spelar Nicklas Medal of Honor, jag har gjort FarmVille och bloggat.
Dags att rita, mysa, dricka cola, spela! Kanske te och macka ännu senare?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback