Gårdagens Solna-Driven!

Alltså. Klockan 07.15 ringde klockan hemma hos oss. Yikes! Det var helt okej dock, Nicklas gick faktiskt upp före och hjälpte mig komma upp. Klä mig och sminka mig, packat hade vi redan. Gå till 07.47-tåget.

På Fridhemsplans tunnelbanestation mötte vi upp Fabian, Tina (och delfinen Blubb) och Adam.

Akalla-tåget, gå av i Solna Centrum, uppgång Råsundastation.
Dra till Solna BTK:s hall (egentligen en gymnastiksal).

Anmäla oss till Herrar klass 4. Först till kvarn gällde, och vi var så "sena" att det var bara två efter oss som fick plats! =O Det var alltså jättemycket folk, vi hade tur..


Klass 4 började kl.  09.15. Alla utom Nicklas spelade i den lilla, mörka B-hallen i källaren. I min pool förlorade jag mot Torbjörn från Spårvägen med 3-1, fick 2-3 mot en Fredrik (hade 2-0 men förlorade 3 raka =/) och vann mot den sista, Magnus från Eskilstuna, med 3-1. Så jag kom inte vidare från poolen.

Nicklas fick spela i tävlingens enda 5-pool. Alltså möta fyra spelare, istället för 3. Inga problem där, han vann alla matcherna! =D (3-2, 3-2, 3-1, 3-0 i set)

Fabian, i sin livs första tävling, prövade att tävla i H4 också.
Han spelade stundtals bra, men det blev inga matchvinster.

Adam är visserligen H5, men brukar spela i H4 också. Den här gången gick det ganska bra och han tog en match av tre, men gick inte vidare från poolen.

Nicklas, som blev först i sen pool, fick möta en tvåa från en annan pool i åttondelsfinal. Det råkade vara Torbjörn från min pool. Nicklas hade inga problem. Han använde sig av sin antiloop och störde Torbjörn till en 3-0 vinst.

I kvartsfinalen fick han dock möta sin doom i form av en jätteduktig Spånga-kille. Hade en bra smash att Nicklas inte längre bara kunde backa och ta allt som kom i hans väg. Men ett set fick han iaf, way to go Nicklas!

Efter att H4 var klar, vid 13.00, till att H5 startar kl. 16.00 drog vi till Solna Centrum. Adam lämnade in stryktips och Tina hittade en söt liten Hello Kitty (full med godis! O.o)

Vi åt på Taco Bar/Kebabstället bredvid Taco Bar. Jag och Nicklas delade på Nacho Deluxe, det var svingott!
Tina tänkte tävla i ett väldigt revealing linne så hon fick låna en, något för stor, tröja av Adam istället.


I H5 spelade Fabbe i B-hallen igen. Han vann över Josefine med 3-0 (nedan skakar de hand), förlorade mot en jättegrym kille med 3-0 och vann över den sista med 3-0. Alltså gick han 2-1 och GÅR VIDARE UR POOLEN!
WOOOOOOOOOOOOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO

Adam hade lite problem i sin pool. Han vann en match, förlorade två..

Magnus, som spelade i min pool i H4 btw, vann alla sina matcher. Men de andra tre vann EN VAR! Så när man räknar på set så var det Adam som hade vunnit flest, så han gick vidare!

I åttondelsfinalen mötte han den bästa från en annan pool (i och med att han kom tvåa i sin pool) så han torskade med 3-0. Men det var en trevlig match iaf, sa Adam efteråt =)

Min lilla apprentice Tina går in och gör sin första match EVER! Hon får en lätt spelare och två svåra i sin pool.

Tog både 5 & 7 och 11 poäng (förlorade med 13-11..) och spelade bra och smart!
Även om hon kände att hon inte spelade på sin fulla kapacitet. Det bådar gott inför framtiden tycker jag!
Inga vunna matcher, men en glad Tina var det efteråt ändå =D


Här har vi A-hallen från ett bra perspektiv.

Fabian gick ju vidare från poolen, men mötte en svår liten Ängby-kille med kortnabb som var väldigt bollsäker!
Efter lite coaching från yours truly tog han ett set, men det räckte inte hela vägen. 3-1 förlust.
MEN, första tävlingen och han kommer så långt, not too shabby!

Vi var alla trötta när vi åkte hem. Hade varit där i nästan 12 timmar! Men lite firande med pizza, godis, läsk och Rock Band när vi kom hem till oss orkar man med ;)

Katten blev väldigt intresserad av pizzan i Tinas hand och hon frukade en tid för sitt liv..

Jag typ slocknade med micken i min hand och de bestämde sig för att gå vid 12-tiden. Men en trevlig dag var det!
Idag (gick vi upp vid 10 för det första) ska vi lägga pärlplattor, käka godis, spela spel och rita.


Kommentarer
Postat av: Adam

Det var en trevlig beskrivning av dagen, tycker jag. :) Jag fick f ö 11 rätt av 13 på min bästa stryktipsrad, men det räckte bara till 23 kr i vinst. Två rätt till och jag hade vunnit 11 000. ;)

2009-11-15 @ 16:55:40
Postat av: Fanny

Wow, 11 av 13 är inte dåligt. Synd att det inte gav mera.. =/ Så, var är min del av pengarna, du sa ju att du skulle dela med dig av vinsten ;)

2009-11-15 @ 22:39:19
URL: http://fannicklas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback