Halloweenparty! 31/10

Då var det dags att hålla en Halloweenfest i vår lilla lägenhet!
Efter mycket planerande och många listor så var vi bra förberedda och det blev inte så
stressigt innan gästerna kom, med all matlagning och allt pyntande. (Det hjälpte också att upptäcka att köksklockan, som vi följde, visade sig vara inställd på sommartid fortfarande. Så vi vann en hel kritisk timme =D)
Här är en stor skylt jag satte på dörren, klippte ut i färgat papper och satt och klistrade =P
Pumpljusen gjorde jag också själv. 

Satte upp girlanger, serpentiner, blåste ballonger och satte upp, lite spindelväv osv. Nicklas korkar upp champagnen till bålen.

Emilie kom en halvtimme tidigare än de andra, hon hjälpte till att pynta mina möss ^^

Innan gästerna kommit, buffébordet är klart. Två olika sorters chips, en dipp, gurkstänger, morotsstavar, salta pinnar, blodiga popcorn (röd karamellfärg), sötmandlar, lakrits, choklad- och gelégrodor, avhuggna fingrar, maschmellows, äckliga geléråttor- och morotsstänger, och så bålen.

Ganska söta, om jag får säga det själv, små möss med lakritssvans och chokladströssel på en chokladmuffin.

Här har vi äckliga (verklighetstrogna?) avhuggna fingrar i marsipan med ett chokladfinger inuti, nageln är en halv sötmandel som vi penslat röd karamellfärg på. Bålen består av två flaskor Chapel Hill, 3 dl hallonlikör, ungefär en halv flaska sprite, gröna isstänger (grön karamellfärg bara) och en enorm avhuggen grön hand i is. Lite lime som garnering. Jag lät den ena champagneflaskan ligga och dra med jordgubbarna en timme innan servering.
Tyckte bålen blev jättegod, och den gick åt så.. ^^

Fixade lite spökstämning, här är vår stackars Art Tatum..

Jag var utklädd till en djävul =) Köpte ett litet pack med horn, svans och fluga från Buttericks. Mina egna nätstay-ups, röda handskar och röd klänning gjorde resten. Nicklas var en, ibland, mycket skräckinjagande vampyr.

Vidare hade vi en galen läkare och en ninja! =O

Denna robot-plåt-lådman döljer Nicklas brorsa Martin! (Hur han tänkte att han skulle få plats med den kostymen i vår lilla lägenhet med 12 andra personer är en annan historia.. =P)

Lite småmingel, spelandes Beatles Rock Band innan alla anlänt. Här är Emilie med vampyrparet Filip och Martina.

Det kom ytterligare en ninja! Awesome! Båda lika snygga. Den ena döljer Anders, den andra är Simon (men det var svårt att säga vem som var vem ibland ;)) Den mörka ärkeängeln Tina sjunger här!

Vi hade också en nybliven studentska på festen, med mössa och champagne och allt!
Frida var också den gladaste den här kvällen, som sig bör ;)


Vi delade upp gänget i två lag, Team Evil (mitt lag) och Team Skräck (Nicklas lag)
Sedan tävlade man i olika grenar och skaffade sitt lag poäng (om man var bra), för varje vunnet poäng drack det andra laget en klunk. En obligatorisk gren är ju att utmana varandra i Sing Star ABBA.
Här sjunger Nicklas mot vår stjärna Filip! 

En annan gren var en frågesport där lagen ska svara på TP-frågor så snabbt som möjligt.
Team Evil tog hem den omgången (som så många andra ;))
Vi hade också en zombie ibland oss, väldigt övertygande Fabian!

Det blev väldigt jämt (till slut). Team Evil vann över Team Skräck med endast 5 poäng! 57 poäng vs. 52!
Poängtavlan skötte jag, rättvist, hela kvällen, här nedan är den!

Det blev förstås prisutdelning med medlajer till vinnarna! Emilie var tvungen att hinna med ett tåg hem, så hon ersattes av en senkomling, Viktor, istället. Hon får sin medalj i posten eftersom hon i högsta grad hjälpte oss till seger! Tack så mycket mina kära lagkamrater, och team skräck tackar jag för gott deltagande! 

Kvällen var dock inte slut när tävlingen var över (vid 01.30?). Efter det var det lite mer Sing Star, ett par "Vad tar du med till en öde ö?"-lekar, som jag fattade till slut! En massa snack och kolla på när Nicklas spelar Rock Band.. Vid 4-tiden drog gänget hem, med undantag av Fabbe och Tina, som stannade och snackade till 05.30, då de tog en taxi hem. Vi somnade direkt efter tandborstningen..

Ah, vilken trevlig syn när man vaknar på söndagsmorgonen (kl. 14.00) med en huvudvärk...!

Såhär såg kylen ut idag.. Alltså ingen mat överhuvudtaget (den hade vi ätit upp för att folk skulle ha plats med sin dricka =D). Efter att ha städat upp det värsta drar jag ut och köpte McChicken och BigMac på McDonalds, jag svär, det var det godaste jag ätit! (eller så var jag bara väldigt väldigt hungrig)

Den här dagen har utvecklat sig till en "Ta-det-lugnt-dag" med "Måndag hela veckan" och har kollat på bilder från igår, Nicklas spelar som vanligt.

Katten var kolugn och fin igår så hon ska få belöning i form av lek och kel idag!
Hoppas alla hade det bra som var här igår! Jag tyckte det var jättelyckat, alla var såå fina!
Ska rita lite serier, har nästan inga kvar på lager =S




Kommentarer
Postat av: Anonym

Det var en riktigt rolig fest, måstes göras om. Finns det inga fler bilder från festen?

2009-11-01 @ 18:27:35
Postat av: Fanny

Det massa fler bilder, men jag kommer lägga upp dem på Facebook sen ;)

2009-11-01 @ 18:38:02
URL: http://fannicklas.blogg.se/
Postat av: Fabian

Mycket nice, gillar dagen efter-bilden.

2009-11-01 @ 18:52:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback