Julafton #3

Upp tidigt idag för att åka tåg till Vagnhärad och fira den traditionella juldagen i Gise.
Vi mötte upp Felicia, John, Fabian och Morticia på tåget.

Väntade på en iskall tågstation innan skjutsen, i form av pappa, dök upp.
Vi fick sitta 6 i bilen en gång till =/

Huset städat och pyntat med tomtar överallt. En köpt (!) julgran i år.


Julbord igen, kan man tröttna på det? Lite enklare kanske, men mest för att jag inte äter sill och annat äckligt =P



De tre syskonen spelade piano och sjöng diverse låtar från mupparna och The Beatles.

Dags för julklappsutdelning! Jag fick vara tomte, TROTS att jag glömt min mössa hemma hos Peter igår =(

I min familj delar man ut ett paket till en person och alla tittar medan den öppnar paketet och kommenterar det lite, tackar givaren osv, SEDAN tar man nästa paket.

Det tar då ganska lång tid, men jag tycker att det är kul att dra ut på det ;)

Felicia fick en pärlplattetavla på sig själv (och ett foto som John tagit) och blev väldigt glad! =)
Själv fick man många bra saker. Nedan provar jag en kortlek med olika sexställningar när jag kör min finska patience.. Även så körde vi spelet "Hur fan visste du det" efter utdelandet. Lite kul att översätta frågorna till engelska medan man ställer dem, eftersom John talar bara engelska.

Jag var fortfarande förkyld och kände för att åka hem till våra julklappar.
Vi tog 20.36-tåget på kvällen med Felicia och John.

Deras pendeltåg skulle gå om 20 minuter, så vi väntade med dem på centralstationen.

När vi kom hem lade vi upp grejerna och fotade dem. Vi fick alltså en massa LP-plattor med diverse bra artister, ett örngott med en gitarr (to the guitar hero Nick), två stora lakan, en seriebok med serier om starka kvinnor, choklad, serieservetter (=P), biopresentkort, nipple pasties (gjorda av Felicia), ett partyspel "Hur Fan visst du det" och ett par snygga trosor och Arrested Development säsong 3.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Min familj har snott din tradition. Rickard som lärde oss, blir roligare om man tar det lite lugnt ju :)

2009-12-31 @ 00:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback