Julafton #2

Efter Kalle Anka fick vi skjuts till Hallonbergen av mamma Lisa där vi hämtade upp julöl och blev hämtade av Nicklas pappa Peter, för att åka och fira hos honom i Järfälla. På vägen hämtade vi upp Peters tjej Kickis två söner, Fredrik och Martin. Det blev en aning trångt i bilen. Nicklas fick sitta i mitt knä, stackarn..
Väl där så hälsade man på lite folk, tog lite glögg och pepparkakor.

Sedan satte vi oss vid det fint dukade bordet och fick smaka traditionellt julbord.


Martin agerade jultome och delade ut alla klappar på en gång, så man satt med en bunt i knät, och sedan fick man öppna. Det är lite annorlunda mot min familj..

Peter och Kicki blev glada för sina presenter (skiva med Queens, en film och ett inramat foto)

På kvällen, efter att ha dukat undan buffébordet, vankades det spelet "Europa". Jag och Nicklas var i lag.

Efter att ha missat bussen precis var vi tvungna att vänta en timme på nästa, men det gjorde inget. Vi kom hem vid 23.30 och orkade då inte öppna våra egna julklappar, så vi spelade lite Mario Wii på kvällen och tog det lugnt istället. Presenterna vi fick från kvällen var en jättefin matta, två chokladaskar, ett ljus med tillhörande fat och servetter och presentkort på ICA för 3000 kr, ve-hery nice! =D

Utom att jag varit väldigt förkyld och haft ont i hals och huvud hela dagen så var den en kanonjulafton!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback